Home / Hus og Have / 4 råd der hjælper dig godt igennem flytningen

4 råd der hjælper dig godt igennem flytningen

Der er meget som der skal være styr på i forbindelse med en flytning. Derfor kan man hurtigt miste overblikket over hele flytteprocessen. Men der er råd for hvad du kan gøre for at bevare overblikket og komme godt igennem din flytning.  I denne artikel kommer vores 3 bedste råd til, hvad du skal gøre for at komme godt igennem din flytteproces.

Få overblik over det praktiske som det første

Når du skal flytte, er der naturligvis en del praktiske ting, som der skal være styr på. For at komme godt igennem flytningen er det vigtigt at få styr på det praktiske som noget af det første, så du ikke står med de praktiske spørgsmål på selve flyttedagen.

Du skal først og fremmest melde flytningen til folkeregistret via borger.dk. Du skal melde flytningen senest fem dage efter du er flyttet, men du kan sagtens gøre det før flytningen, hvilket er en fordel, da du dermed har styr på det inden du flytter.

Ud over at melde flytningen kan der være meget andet praktisk i forbindelse med din flytning. Det kan fx være du er ved at sælge din tidligere bolig. Her er det vigtigt at få styr på de juridiske papirer, så du er sikker på at alt forløber som det skal. Du kan med fordel alliere dig med en boligadvokat, der både kan komme med rådgivning i forbindelse med køb og salg af bolig. Når du har en boligadvokat med på råd, er du samtidig sikker på at alle juridiske papirer bliver lavet som de skal.

Begynd at pakke i god tid

Det næste råd til at komme godt igennem din flytning handler om at begynde pakningen i god tid. Det tager altid mere tid end man regner med at få pakket alle ting ned i kasser, så de er klar til at blive flyttet.

Derfor gælder det om at starte i god tid, så du ikke ender med at skulle pakke det hele i sidste øjeblik. Du kan fx starte med alle de ting du alligevel ikke bruger hver dag som fx bøger, de pæne glas og dugen fra Georg Jensen Damask. Når du går din bolig igennem, vil du opdage at der er mange ting, som sagtens kan komme ned i kasserne i god tid og dermed kan spare dig for at få travlt med flytningen i sidste øjeblik.

Når du begynder at pakke i god tid, er det samtidig vigtigt at skrive ned hvad der er i de forskellige kasser, så du har et godt overblik over dine ting, når du skal pakke ud igen.

Få hjælp på selve flyttedagen

Det tredje tip handler om selve flyttedagen. Når du er kommet til selve dagen hvor alle dine ting skal flyttes er det vigtigt at få hjælp. Du kan først og fremmest få hjælp af venner og familie, men ofte er det en fordel at få hjælp fra et flyttefirma.

Selvom I tænker at I sagens kan tage den store sofa ned fra fjerde salg er det ofte tungere end man lige regner med, og derfor er det en fordel at få professionelle til at hjælpe med de tunge møbler.

Du kan uden tvivl finde flyttefirma i nærheden af dig og fx alliere dig med en flyttemand i Næstved, som kan hjælpe med at sikre at alle din møbler kommer sikkert frem uden af du og dine venner får ondt i ryggen.

Hav tålmodighed når det gælder indretning

Når alle dine møbler er flyttet er det tid til at pakke ud og indrette dit nye hjem, og her er det vigtigt at du har tålmodighed.

Det kræver nemlig lidt tid, før du er faldet helt til i dit nye hjem, og det første stykke tid vil det sandsynligvis ikke føles helt som ”hjemme”. Men hvis du har en masse tålmodighed med i rygsækken, er du klar til at komme godt igennem din flytning.

About zhenzar

Check Also

Vi tester de bedste spots og elpærer

LED spots og elpærer er blevet mere og mere populærere inden for de seneste par år. For dem der ikke helt ved hvad LED er, så er det en mere miljøvenlig og billigere måde, hvorpå man kan få lys. Alternativet er de traditionelle glødepærer eller halog...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *